استراتژیها برتر تبلیغاتی در دنیای امروز
استراتژیها برتر تبلیغاتی:من از اعتراف به اینکه هنوز هم غذای شاد (Happy meal) مکدونالد (مکدونالدِ ویژهی کودکان) را حتی در اواخر دههی دوم زندگیام دوست دارم، احساس خجالت نمیکنم.
🔹 حقیقت این است که استراتژی تبلیغاتی مکدونالد برای این محصول، من را در هر سنی به خود جذب میکند، مخصوصا مواقعی که تبلیغ یا بیلبوردی را میبینم که آن همبرگرهای آبدار و سیبزمینیهای سرخ کرده و تُردِ دوران کودکیام را تبلیغ میکند.
🔹 به راستی استراتژی تبلیغاتی پشت این بیلبوردها چیست؟
🔹 شکی نیست که بسیاری از ما طعمهی (با خوشحالی) استراتژیهای تبلیغاتی یک شرکت یا کسبوکار شدهایم که این استراتژیها ما را به به خرید کالا یا خدمات آنها وادار کردهاند.
چرا رولکس برند برتر است؟
برای مطاله بیشتر:چرا رولکس برند است؟
🔹 استراتژیهای تبلیغاتی، ابزارها و کمپینهایی هستند که موفقیت یا شکستِ عملیات فروش یک کسبوکار را رقم میزنند.
برای مطالعه بیشتر:شعارهای برتر تبلیغاتی از برند های مدرن
🔹 برترین روشهای تبلیغاتی
هنگامی که یک شرکت قادر به بررسی نیازهای احساسی مخاطبان خود باشد، وعده میدهد که محصولش میتواند هدف خاصی را برآورده کند یا عملکرد خاصی را انجام دهد.
این عملکرد و یا هدف میتواند نیاز عاطفی فرد را در زمینههای زیر پاسخ بگوید:
➖ احساس تعلق به یک گروه خاص یا احساس پذیرفته شدن.
➖ احساس امنیت.
➖ احساس جذاب بودن.
➖ مورد پذیرش خود بودن.
▫️بسیاری از تبلیغ کنندگان محصولات خود را در رابطه با چیزهایی تبلیغ میکنند که مردم از زندگی خود میخواهند؛ مواردی مانند تجمل، ثروت، شهرت، زیبایی، خانواده، یا عشق.
▫️آنها اطمینان میدهند که با استفاده از محصولشان، قادر خواهید بود به این خواستههایتان برسید.
🔹 اجازه دهید نگاهی داشته باشیم به برخی از محبوبترین و موثرترین استراتژیهای تبلیغاتیای که خودتان هم شاید آنها را دیده باشید.
۱ – ترس
ترس یک روش بسیار رایج برای اقناع بسیاری از مردم است.
▫️گاهی اوقات شرکتها میگویند اگر محصول یا خدماتشان را نخرید، ممکن است اتفاقات خیلی بدی برایتان رخ دهد.
▫️شرکتها میدانند که مردم از این چیزها هراس دارند: جذاب نبودن، پذیرفته نشدن، مسخره شدن یا احساس ناامنی.
▫️محصولات زیادی وعده میدهند که شما را از شر چیزهایی مثل بوی بدن، چربیها یا موهای زائد خلاص میکنند.
▫️اینها میتواند به فرد کمک کند احساس جذابتر بودن و پذیرفته شدن داشته باشد.
دراخر محصول ما جهت کمک به نگارش فصل دوم پایان نامه با موضوع تبلیغات را به شما پیشنهاد میدهیم
مبانی و ادبیات نظری و پیشینه تبلیغات
ادامه دارد…