خانه مدیریت نمونه های موفق بازاریابی ویروسی

نمونه های موفق بازاریابی ویروسی

521
0
viral markting

نمونه های موفق بازاریابی ویروسی

قبل از اینکه به سراغ نمونه های موفق بازاریابی ویروسی برویم بیاییم مروری بر ادبیات بازاریابی ویروسی داشته باشیم
ابتدا باید یک تعریف جامع از بازاریابی ویروسی داشته باشیم:

کروز و فیل مدعی هستند که بازاریابی ویروسی ارتباطی است که بر مبادله الکترونیک غیررسمی و کاربر به کاربر اطلاعات در مورد یک محصول یا خدمات قابل تعریف متکی است. به علاوه، ایشان اذعان می دارند که بازاریابی ویروسی نوع دیگری از تبلیغات نیست، از این رو نباید انتشار پیام را به وسیله ابزارهای مالی کنترل نمود.

viral-markting-football

۱- touch of gold
در این کمپین تبلیغاتی شرکت نایک از ستاره نه چندان دور فوتبال رونالدینهو برای تبلیغ کفش نایک استفاده میکند و بازیکن با توپ حرکات نمایشی انجام میدهد.

نکته طلایی تبلیغ این است که رونالدینهو با کفشهایی که برند نایکی هستند این حرکات را نمایش میدهد.
در طی مدت زمان کوتاهی که ویدیو انتشار یافت بیش از ۲۳ میلیون باز در youtube کاربران ان را دیدند.

کاربران بودند که دوستانشان را به دیدن این فیلم دعوت می کردند و برخلاف شیوه های معمول این تبلیغ در میان برنامه های پربیننده ی تلویزیونی پخش نشد.
برای دیدن ویدیو کلیک فرمایید.

۲-  My Heart will Go on

در این کمپین تبلیغاتی شرکتapple با استفاده از انتشار یک ویدیو تبلیغاتی در فضای مجازی و همچنین استفاده کردن از اهنگ فیلم تایتانیک در تبلیغ موفق شد
نکته طلایی کاربران با هدف برنده شدن یک macbook رایگان، لینک مورد نظر شرکت را به دیگران معرفی می کردند 

این باعث شد این کلیپ بیش از ۲۱ میلیون بار دیده شود !
برای مطالعه بیشتر:

 بازاریابی ویدیویی

۳-GuitarMasterPro

یکی از خلاقانه ترین و همچنین ساده ترین نوع تبلیغ را شرکت سازنده نرم افزار  GuitarMasterPro انجام داد.
فردی که بسیار خوب گیتار می توازد در پایان بر روی کاغذ می نویسد که گیتار نواختن را در GuitarMasterPro آموخته است ! کاربرانی که برای مشاهده ی نوازنده ای فوق العاده این کلیپ را می بینند در پایان ناخواسته تحت تاثیر تبلیغ مورد نظر قرار خواهند گرفت ! و این آگهی را برای دوستان دیگرشان ارسال خواهند کرد تا آنها نیز از این موسیقی زیبا لذت ببرند ! لذتی که البته به کام مدیران GuitarMasterPro هم خوش خواهد آمد.

۴-Hotmail
سرویس ارائه دهنده خدمات پست الکترونیک هات میل (hotmail) که هنوز شبکه های اجتماعی به صورت کنونی توسعه نیافته بود یکی از پیشگامان بازاریابی ویروسی بود.

هاتمیل که در سال ۱۹۹۶ حدود ۵۰۰ هزار کاربر داشت، در زمان کوتاهی آنها را به ۱۲ میلیون نفر رساند و این رشد رویایی فقط به خاطر استفاده از تکنیک بازاریابی ویروسی و به مدد اینترنت میسر شد.

نکته طلایی بدین صورت که هاتمیل در انتهای هر ایمیلی که توسط کاربرانش ارسال می شد، یک متن کوتاهی را قرار داده بود که در مورد سرویسهای هاتمیل توضیح می داد.

برای مطالعه بیشتر:

ادبیات نظری بازاریابی ویروسی بخش اول
ادبیات ونظری بازایابی ویروسی بخش دوم

پاسخ دادن

لطفاً نظرتان را بنویسید
نامتان را وارد نمایید