خانه مدیریت راه‌هایی برای افزایش فروش(بخش اول)

راه‌هایی برای افزایش فروش(بخش اول)

451
0
راه‌هایی برای افزایش فروش

راه‌هایی برای افزایش فروش

راه‌هایی برای افزایش فروش:افزایش فروش از جمله مهم‌ترین اهداف کسب و کارهای درحال‌رشد است، برای دستیابی به این هدف باید از تکنیک‌های مدرن فروش کمک بگیریم.

حرفه‌ی فروشندگی، حرفه‌ای با سرعت رشد بالا، ظهور روزافزون رقبای جدید و پیدایش زمینه‌های کاری نو است. در نتیجه، کارشناسان فروش همواره باید به فکر رشد بیشتر و افزایش مهارت خود باشند تا در این رقایت شدید شکست نخورند. در اینجا ۱۱ نکته از حرفه فروشندگی بیان می‌شود که می‌تواند هزینه‌های فروش را کاهش و میزان آن را افزایش دهد.

Image result for Organizational vision

  1. داشتن یک چشم‌انداز روشن، اهمیت ویژه‌ای دارد

یک درک کامل از طرز تفکر تجاری، می‌تواند به شخصی‌سازی و افزایش فروش شما کمک کند. کمبود اطلاعات می‌تواند منجر به ایجاد تردید و اختلال در تصمیم‌گیری‌ها شود که در حرفه فروش به معنای از دست دادن زمان و در نهایت ناامیدی است. درنتیجه قبل از شروع کار فروش، سؤالات رایجی هستند که باید مطرح کنید، به‌خصوص با در نظر داشتن جنبه‌هایی مثل مقاصد جمعیتی، محدودیت‌های بودجه‌ای و رویکرد بازاریابی (تماس تلفنی، ایمیل و …). پس اطمینان حاصل کنید قبل از شروع هر کاری به این قبیل سؤالات پاسخ داده باشید. نتیجه این کار احتمالاً افزایش کارایی شما در امر فروش است.

Image result for Goals

۲. تلاش برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده

برای فعالیت‌هایتان اهدافی مشخص کنید که به شما در رسیدن به اهدافتان برای فروش کمک می‌کنند. از جمله این فعالیت‌ها می‌تواند، پاسخ به تماس‌های دریافتی، ارائه پیشنهاد‌ها از طریق تماس‌های روزانه یا طرح‌های پیشنهادی ماهیانه یا هر چیز دیگری باشد که باعث بهبود عملکرد فروش شما خواهد شد. علاوه بر این، همه‌ی عملکردهای خود را ضبط کنید. از این طریق می‌توانید میزان پیشرفت خود را اندازه‌گیری کنید و راه را از چاه تشخیص دهید. درنهایت این کار بهره‌وری شما را افزایش خواهد داد.

Image result for Customer service

۳. ارائه خدمات کامل به مشتریان

سرویس‌های شگفت‌انگیز خدمات فروش بهترین استراتژی برای پیشی گرفتن از سایر رقبا است. بسیاری از تیم‌های فروش مشتریانشان را به دلیل عدم پاسخ‌گویی مناسب به نیازهای مشتریانشان، از دست می‌دهند. برای پیش‌گیری کردن از چنین زیانی باید یک لیست از مشتریان فعال خود تهیه کنید، به‌گونه‌ای که تاریخ آخرین ارتباط شما با آن‌ها مشخص باشد. این کار به شما نشان می‌دهد که چه کسانی مورد کم‌توجهی یا غفلت قرار گرفته‌اند.

هنگام ارائه این خدمات، با مشتریانتان از طریق ایمیل، تماس تلفنی یا هر چیزی دیگری که امکان‌پذیر است، ارتباط برقرار کنید و نظرات آن‌ها را جویا شوید. این کار باعث می‌شود مشتریان شما احساس ارزشمند بودن کنند.

Image result for Customer needs

۴. به نیازهای مشتری اشاره‌ کنید

اگر محصولی به‌خوبی نیازهای مشتریان را برطرف نکند فروش خوبی نخواهد داشت. برای هر چیزی که قصد فروش آن را دارید، اطمینان حاصل کنید که درک دقیقی از مشتری هدف‌ دارید. به‌ویژه آن‌کسانی که به این محصول در زندگی نیاز دارند. با تشریح این‌که محصول چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه می‌تواند در پول و زمان آن‌ها صرفه‌جویی ایجاد کند، نیازهای آن‌ها را برایشان برجسته‌تر کنید. همچنین می‌توانید با مقایسه محصولتان با آنچه مشتری در حال حاضر برای رفع نیازش استفاده می‌کند، این کار را انجام دهید.

Image result for Raise questions

۵. سؤالات و رویکردهای خودتان را مطرح کنید

تصمیمات ناگهانی در شرایط خاص می‌تواند خوب باشد؛ اما در مقابل مشتریان آینده‌نگر بهتر این است که سؤالاتی علمی، جذاب و واضح را از قبل آماده کرده باشیم. این سؤالات می‌تواند درباره این باشد که آن‌ها در حال حاضر از چه خدمات و کالاهایی برای رفع نیازهایشان استفاده می‌کنند؟ میزان رضایت آن‌ها از این خدمات یا کالاها چقدر است یا حتی تا چه حد تمایل به آزمودن یک محصول جدید برای رفع نیازشان دارند. از طرفی باید برای پاسخ به سؤالات معمول مشتریان درباره ویژگی‌ها و مزایای محصولتان، از قبل آمادگی پیدا کنید. به‌هیچ‌وجه نباید در زمان مواجهه با چنین سؤالاتی دست و پای خود را گم کنید.

پاسخ دادن

لطفاً نظرتان را بنویسید
نامتان را وارد نمایید