خانه مدیریت ۶ اصل موفقیت اپل که از آن یک برند جهانی ساخت

۶ اصل موفقیت اپل که از آن یک برند جهانی ساخت

536
3

ـ۶ اصل موفقیت اپل که از آن یک برند جهانی ساخت

موفقیت اپل:شرکت اپل در سال ۱۹۷۶ توسط استیو جابز و استیو وزنیاک در سلیکون ولی ایالت کالیفرنیا با نام Apple Computers Inc. تأسیس شد

اپل همزمان با شرکت‌هایی نظیر آتاری، رادیو شک و تگزاس اینسترومنتز متولد شد. تمامی این شرکت‌ها در سال‌های اولیه خود تلاش می‌کردند که کامپیوترهای دیجیتال را تبدیل به ابزار خانگی کنند.

اولین محصول اپل، یک کامپیوتر شخصی به نام Apple I بود که استیو وزنیاک آن را با دست ساخته بود. Apple I تنها دارای پرداشگر، RAM و یک خروجی گرافیکی بود و برای اولین بار در کلوب کامپیوتر Homebrew به نمایش گذاشته شد و مدتی بعد به قیمت ۶۶۶.۶۶ دلار به فروش رفت.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که اپل همیشه در حوزه‌ی فناوری پیشرو بوده است، اما تاریخچه اپل نشان می دهد که واقعیت جز این است. تنها ۴۵ روز پس از روزهای دشوار ورشکستگی، ناگهان ورق برگشت. همین موضوع نشان می‌دهد که حتی در بدترین شرایط هم امید به بهبود اوضاع وجود دارد. با وجود آنکه همچنان علت واقعی #موفقیت_اپل برای بسیاری همچون رازی سربه‌مهر باقی است اما با نگاهی که به تاریخچه اپل داشتیم، به شش اصل مهم برای موفقیت این شرکت برخوردیم. این شش اصل را در ادامه با شما در میان می‌گذاریم.
۱. همه‌ی محصولات اپل باید توسط خالقان آن هم استفاده شوند
در بسیاری از شرکت‌های فناوری، محصول نهایی توسط سازندگان آن استفاده نمی‌شود. اما سیاست اپل کاملا متفاوت است. مهندسان این شرکت کالا را طوری می‌سازند که انگار برای خودشان است. استیو جابز تا زمان حیات، یکی از پروپاقرص‌ترین کاربر محصولات اپل بود.

۲. محصولات باید کاربری آسانی داشته باشد
جابز به‌شدت بر این موضوع تأکید داشت که اگر استفاده از محصولی آسان نباشد، آن محصول کاملا بی‌ارزش است. همین سیاست سبب شد محصولات این شرکت از روز نخست طراحی کاربرپسندی داشته باشد. اپل تنها شرکتی است که به سهولت استفاده از محصول از خود بیش از خود محصول اهمیت می‌دهد. اپل در طراحی و ساخت همه‌ی محصولاتش این سیاست را پیش گرفت.

3 نظرات

پاسخ دادن

لطفاً نظرتان را بنویسید
نامتان را وارد نمایید