خانه مدیریت پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند نام و همکاران(۲۰۱۱)

پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند نام و همکاران(۲۰۱۱)

104
2
پرسشنامه استاندارد ارزش ويژه برند

پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند توسط نام و همکاران در سال  ۲۰۱۱ ساخته شد. پرسشنامه دارای ۲۰ سوال در ۵ بعد(کیفیت فیزیکی محصول، رفتار کارکنان، تناسب با خودپنداره ایده آل، هویت برند، تناسب با سبک زندگی) می باشد.طیف لیکرت به دست امده۸۴/. می باشد.

مولفه‌های پرسشنامه:

موضوع ارزش برند،‌به عنوان یکی از موضوعات مهم برای مدیران بازاریابی در دهه ۱۹۹۰ بوده است. اندازه گیری و مدیریت ارزش برند نیز موضوعی است که به طور مداوم در ادبیات بازاریابی مطرح شده است(کیم و کیم، ۲۰۰۵). همچون دیگر دارایی‌های غیرملموس، ارزش ویژه برند نیز می‌تواند به ابزاری قدرتمند در بازار رقابتی تبدیل گردد(ژو و چن، ۲۰۱۰).

برای مطالعه:ارزش ویژه برند چیست؟

ارزش ویژه برند شامل دارایی‌های مالی و عوامل مرتبط با آن است. ارزش برند را می توان به عنوان ارزشی که به محصول اضافه می‌شود یا ارزش ادراک شده از محصول در ذهن مشتری در نظر گرفت.

آکر، ارزش برند را شامل ابعاد آگاهی از برند، کیفیت ادراک‌شده، تداعی برند، وفاداری به برند، و دیگر دارایی‌های برند(چون حقوق معنوی و کانال‌های توزیع و نظایر آن) بیان کردند.

ارزش ویژه‌ی برند:

ارزش ویژه‌ی برند، مجموع صفات اختصاصی برند است که گاهی تحت عنوان سرمایه معروفیت  نیز از آن نام برده می‌شود. یک محصول یا خدمت با ارزش ویژه‌ی برند بالا، از یک مزیت رقابتی بهره‌مند می‌شود که گاهی اوقات باعث افزایش قیمت محصول یا خدمت می‌شود )یو و همکاران ، ۲۰۱۲).

مولفه های پرسشنامه :

مولفه های پرسشنامه         سوالات
کیفیت فیزیکی محصول ۱-۴
رفتار کارکنان ۵ تا ۸
تناسب با خودپنداره ایده آل ۹ تا ۱۲
هویت برند ۱۳ تا ۱۶
تناسب با سبک زندگی ۱۷ تا ۲۰

دانلود :پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند نام و همکاران(۲۰۱۱)

محصولات مکمل:

مبانی نظری برند(بخش اول)

مبانی نظری برند(بخش دوم)

مبانی نظری و پیشینه شخصیت برند

 

2 نظرات

  1. […] ارزش زمان چقدر است؟ برای آدم‌های پولدار، زمان یک دارایی ارزشمند است. آن‌ها می‌دانند که استخدام افراد برای انجام وظایف و کارهایی که خودشان از پس آن برنمی‌آیند تا چه اندازه ارزشمند است. آن‌ها هرکاری می‌کنند تا از زمان‌شان نهایت استفاده را ببرند. بسیاری از آدم‌هایی که از توان مالی کمتری برخوردار هستند زمان‌شان را بر کارهای بی‌حاصل یا بر پروژه‌هایی تلف می‌کنند که مهارت یا دریافتی‌شان را افزایش نمی‌دهند. […]

پاسخ دادن

لطفاً نظرتان را بنویسید
نامتان را وارد نمایید