خانه مدیریت ۵ گام آسان برای داشتن برندی بهتر

۵ گام آسان برای داشتن برندی بهتر

315
0
۵ گام آسان برای داشتن برندی بهتر

۵ گام آسان برای داشتن برندی بهتر

۵ گام آسان برای داشتن برندی بهتر:برند:احتمالا شما بارها و بارها به این واژه برخورد کرده‌اید و حتی خود بارها از آن استفاده کرده‌اید، اما آیا واقعا می‌دانید معنی و مفهوم «برند» چیست و آیا مطمئن هستید که این واژه را غلط یا نا به جا مورد استفاده قرار نداده‌اید؟ این مطلب می‌کوشد تعریفی درست از این مفهوم حیاتی در اقتصاد امروز جهان ارائه دهد.

Image result for BRANDاحتمالا عامیانه‌ترین و دم‌ دست‌ترین تعریف ممکن برای واژه «برند» این است: نامی که مستقیما در فروش کالاها یا استفاده از خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما مشخص است که برند فقط یک نام نیست، بلکه یک نشانه یا سمبل یا آرم‌گرافیکی نیز دارد که منحصربه‌فرد است، بنابراین می‌توان این مفهوم را برای «برند» ارائه داد: برند نام یا نمادی است که با هدف فروش کالاها یا ارائه خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Image result for BRAND

در مجموع یکی از بهترین تعریف‌های برند توسط گارتنر و لوی در سال ۱۹۵۵ ارائه شده است: برند نمادی پیچیده است که دامنه متنوعی از ایده‌ها و ویژگی‌ها را در بر می‌گیرد. برند نه تنها با استفاده از آهنگ خود (و نیز معنی و مفهوم لغوی خود) بلکه مهم‌تر از آن با استفاده از هر عاملی که در طول زمان با آن آمیخته‌‌اند و در جامعه به صورت هویتی شناخته‌شده و نمود یافته است، با مشتری سخن می‌گوید.

Related image

برند تنها در ذهن‌ها است

ارزش و مفهوم نام تجاری خود را تعیین کنید و مطمئن شوید که آن دقیقاً منعکس کننده‌ی نام تجاری شماست .

Image result for BRAND

۱  برای اینکه از این سناریو مطمئن شوید وجود دارد : اگر شما هر کدام از ارزش‌ها را حذف کنید ، عملکرد و اعتبار برنتان نیز از بین خواهد رفت و همه چیز متوقف خواهد شد ؟ اگر نه پس ارزش ، یک ارزش واقعی نبوده است .

Image result for BRAND

۲  یک استراتژی موقعیت یابی که برند شما را در دسته‌ی مورد نظرتان به یک رهبر تبدیل می‌کند را تعیین کنید و یا توسعه دهید . منظور ما یک شعار نیست که فقط الهام بخش باشد بلکه هر چیزی است که باعث می‌شود تا مشتری پول بیشتری بابت آن بپردازد .

Image result for BRAND

۳  پالت رنگ خود را انحصاری کنید . به رقبای خود نگاهی بیندازید و یک رنگ را به عنوان یک نماد که به طور انحصاری نشان دهنده‌ی برند تجاری شما باشد را انتخاب کنید . UPS فکر کنید .

Image result for BRAND

۴  با سهامداران مختلف صحبت کنید و  مطمئن شوید که درک آن‌ها از برند شما دقیقاً بازتاب کننده‌ی همان واقعیتی باشد که برند تجاری شما آن‌را منعکس می‌کند Image result for BRAND

۵  آیا لوگوی برند شما همگام با فرهنگ نام تجاری شما است ؟ آیا آن به بروز رسانی و موارد دیگر احتیاج دارد ؟ بسیاری از شرکت‌های طراحی گرافیکی و آژانس‌های تبلیغاتی معتقدند که نام تجاری از اینجا شروع می‌شود – جای تأسف است . لوگوی نام تجاری باید ارزش شما را منعکس کند و آن‌را به تمامیت نشان دهد و همچنین به متمایز شدن شما نیز کمک کند . لوگوی شما در اصل چهره‌ی برند شماست و اینکه چطور مردم را با دیدگاه بصری شما آشنا کند بسیار مهم است .

Image result for BRAND

به طور طبیعی کارهای بسیاری برای یک برندینگ وجود دارد اما اگر شما به خوبی قادر به ساخت همین ۵ مرحله در یک پیام منسجم باشید به راحتی می‌توانید برند تجاری خود را تقویت کنید و مطمئن باشید که این امر در افزایش میزان فروش محصولات و یا خدمات شما بسیار مثمر ثمر خواهد بود .

شعارهای تبلیغاتی برند های مدرن

ارزش ویژه برند چیست؟

ادبیات نظری شخصیت برند

پاسخ دادن

لطفاً نظرتان را بنویسید
نامتان را وارد نمایید