خانه مدیریت زیان بار ترین دروغ‌های رایج در مدیریت

زیان بار ترین دروغ‌های رایج در مدیریت

105
0
دروغ های مدیریتی

زیان بار ترین دروغ‌های رایج در مدیریت

زیان بار ترین دروغ‌های رایج در مدیریت:اگر می‌خواهید مدیریت گروهی از افراد در هر نوع سازمانی را به‌عهده بگیرید، ابتدا باید این نکته را به یاد داشته باشید که مفهوم رایج مدیریت، خدشه‌دار شده است. مدیریت نه‌تنها به طرز صحیحی انجام نمی‌گیرد و از حالت طبیعی خود خارج شده، بلکه دچار آسیب‌های فراوانی شده است.واقعا چه کسانی و چه افرادی از دروغ‌های زیان‌بار مدیریت در محل کار آسیب می‌بینند؟ در واقع، این مشتریان و سهامداران هستند که آسیب می‌بینند و کارمندان با استعداد هم محل کار را ترک کرده و حاضر به ادامه همکاری با مدیری نیستند که برای کارهای آنان ارزش قائل نمی‌شود. در اینجا به ۱۰ دروغ مدیریت اشاره شده است که تماما، از ترس و بی‌اعتمادی ناشی می‌شوند و به همین دلیل بسیار مخرب هستند.

Bildergebnis für MANAGER

زیان بار ترین دروغ‌های رایج در مدیریت

? حق همیشه با رئیس است، زیرا او رئیس است.

? اگر شرایط کاری برای کارمندان بیش از حد راحت باشد، هرگز عملکرد خوبی نخواهند داشت.

? کارمندان هنگامی که از نزدیک تحت نظارت باشند، عملکرد بهتری دارند.

? پاداش و مجازات (چماق و هویج) بهترین راه برای ایجاد انگیزه در افراد است.

? دادن اطلاعات فراوان به کارمندان، موجب سردرگمی آنها خواهد شد، فقط مطالب لازم و مورد نیاز را در اختیارشان قرار دهید.

? زمان بیکاری، اتلاف وقت و به ضرر شرکت است.

? اصل مهم، وظیفه یا نقش فرد است و نه‌خود شخص.

? برای اینکه کارمندان عملکرد عالی داشته باشند به بازخورد مکرر نیاز دارند.

? مدیریت یعنی داشتن اهداف و راهنمایی کارمندان جهت دستیابی به اهداف.

? اگر قادر نیستید مسائل را بسنجید پس از عهده مدیریت هم بر نمی‌آیید!

Bildergebnis für Bad Boss Behavior

بسیاری از افراد، با نوع سنتی مدیریت که حالتی آمرانه و حاکی از نظارت مدیران است، آشنایی دارند، اما زمانه تغییر کرده است! در حال حاضر در عصری به سر می‌بریم که دیگر چنین روشی کاربرد ندارد. اگر مدیران برای تجارب، استعدادها و غرایز کارمندان در محل کار، ارزش قائل شوند آنها هم با کمال میل حاضر به همکاری هستند که نتیجه کار به نفع کارفرمایان هم خواهد بود. مدیران قدیمی که هنوز اعتقاد دارند شغل مدیر، نظارت و مدیریت افراد توانا است هرگز از حضور کارمندان خود بهره‌ای نخواهند برد و در بهترین حالت، شاهد بی‌میلی و غرولند از سوی کارمندان خواهند بود.

پرسشنامه استاندارد مدیریت زنجیره ارزش

ادبیات نظری مدیریت منابع انسانی

پاسخ دادن

لطفاً نظرتان را بنویسید
نامتان را وارد نمایید